Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.05.2013 08:27 - Ден, за размисъл и работа в градината!
Автор: diadokolio Категория: Изкуство   
Прочетен: 2875 Коментари: 6 Гласове:
11


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Добро да е утрото Ви, Уважаеми Знаещи и Можещи!
Радостен съм, защото обичам градината и ровенето в земята!
Слънцето се е усмихнало, защото се развива чудесно Бамбука, Салвията и Челният Оман.
Ще се опитам, да съм полезен, на желаещите, които искат да са производители.
Не е опасно и притеснително, че сме в северна България и посягаме към Бамбука.
Може да го сложите и през есента, ще пожълтеят листата, но в края на април ще забележите различни проявления:
1. В коляното на стара пръчка(която е счупена) ще се появят малки листенца, които ще нарастват бавно, но ще се появяват все нови и нови, докато се изпълни целият обръч.
2. Ако сте сложили корен, ще се появи бял стрък, който ще нараства до 36 см., а после ще излязат и листенца от колената.
3. Ако мяйчината пръчка е все още зелена, ще се появи стрък, който е отдалечен на 25-35 см. от стъблото и ще започне нарастване, а появлите се стръкчета до старото сътбло, ще спрат развитието си, докато се развие най- отдалечения.
Бамбукът е завоевател и се стреми към нови територии, а после се връща силата към парвоначалния корен.
Изчетох много материали от нета, но няма подробно описание по седмици.
Предлагам Ви наблюденията си, които да Ви дадат сигурност, защото преминах през много притеснения и съмнения, но съм търпелив и сега се радвам на добър растеж.
Салвията ме притесни миналата година, но се събуди. Прогнозата е, за горещо лято, за да не сте изненадани, направете загърляне, като оставите 7 см. около корена, където да вливате по 500мл. вода, през 3 дена.
Черният Оман ми закъсня и бях притеснен, но се показа. Много е богато приложението му, дори и за лична употреба, защото името му е Див тютюн, но много ароматен, дори и за дъвчене???
Нормално е, да се съмнявате!
Нашата независимост, зависи от нашето познание, което да развиваме с опит, който да е преминал през ръцете ни, а после и на масата ни.
Сега и за зеленчуците!
Цветята са красиви пазачи.
В междуредията на краставиците, пипера и домата си засаждам Тагетес и Иелдъз, които са ароматни, но и маслодайни, като отблъскват вредителите, за да не пръскам с химически препарати.
Това не е мое откритие, а опит от нашите градинари, които са обхождали Европа и са смаймали местните със зеленчуци, но и букет от лехите.
Приятни занимания!
С Уважение, дядо Кольо.



Гласувай:
11



Следващ постинг
Предишен постинг

1. hristo27 - Много полезни занимания за сметка ...
11.05.2013 08:40
Много полезни занимания, за сметка на показваните до втръсване по всички ТВ канали предизборни лъжи.
Хубав ден, Дядо Кольо!
цитирай
2. diadokolio - Благодаря Ви!
11.05.2013 08:57
hristo27 написа:
Много полезни занимания, за сметка на показваните до втръсване по всички ТВ канали предизборни лъжи.
Хубав ден, Дядо Кольо!

Добър да е денят Ви, Уважаеми Христо Минчев!
Благодаря Ви, за добрите думи!
Снимките ми са от тази сутрин, при първите слънчеви лъчи.
Тук ми е трудно със снимките, но може да ги видите в профила ми във Фейсбук.
Станах рано и си направих медитацията пред Бамбука, Салвията и Черният Оман.
Това е зараждащ се живот и ме вдъхновява!
Приятен ден!
С Уважение, дядо Кольо.
цитирай
3. danailvdimitrov - дядо Кольо това за
11.05.2013 23:54
Тагетес и Иелдъз,не ми е ясно какви са тез цъфтя. Иначе е интересно ако отблъскват вредителите.

Гласуването в неделя също отблъсква "вредителите"

За бабмбука съм скептичен -чужди растения на наша почва винаги са опасни- Също както и чужди интереси в българската политика.

Аз не бих си посял, да не стане после като с рапицата?

Поздрави и стига с тия източни "медитации"- по български се пие ракия със салатка!

ПП.След като гласуваш разбира се !
цитирай
4. diadokolio - Благодаря Ви!
12.05.2013 06:48
danailvdimitrov написа:
Тагетес и Иелдъз,не ми е ясно какви са тез цъфтя. Иначе е интересно ако отблъскват вредителите.

Гласуването в неделя също отблъсква "вредителите"

За бабмбука съм скептичен -чужди растения на наша почва винаги са опасни- Също както и чужди интереси в българската политика.

Аз не бих си посял, да не стане после като с рапицата?

Поздрави и стига с тия източни "медитации"- по български се пие ракия със салатка!

ПП.След като гласуваш разбира се !

Добър да е денят Ви, Уважаеми Данаил Димитров!
Благодаря Ви, че ме посетихте!
Цветята можете де видите в нета и лесно се намират.
Вие сте архитект и сте от знаещите, че основите, композицията и пълнежа, трябва да са в хармония, за да е приятно на живеещите.
Древните са внимавали, че дом се гради, където пладнуват овце- позитивно излъчване, никога върху мравуняци- отрицателно излъчване.
Не, ракията си я пия с кашкавал, сирене или сланина, но не и със салата.
Климатът се променя и можем да изпреварим събитията, за да разполагаме със зеленина и пречистващ въздуха- бамбук.
Вярвам и следвам естествения ход, ползвам технологиите, но се съобразявам с околната среда, която ме предупреждава, за следващите месеци, както Вие изчислявате носещите стени.
Да, прав сте, че почивка и съзерцание, е по правилно от думата медитация.
Отворен съм, да се уча от другите, като споделям и моят опит.
Допускал съм много грешки и още ще допускам, но търся експеримента в моята градина, която да е полезна за внуците.
Търся и засаждам стари сортове, което са дребни, но устойчиви и ароматни.
Приятен ден!
С Уважение, дядо Кольо.
цитирай
5. hristo27 - Много полезни занимания, за сметка ...
12.05.2013 08:45
diadokolio написа:
hristo27 написа:
Много полезни занимания, за сметка на показваните до втръсване по всички ТВ канали предизборни лъжи.
Хубав ден, Дядо Кольо!

Добър да е денят Ви, Уважаеми Христо Минчев!
Благодаря Ви, за добрите думи!
Снимките ми са от тази сутрин, при първите слънчеви лъчи.
Тук ми е трудно със снимките, но може да ги видите в профила ми във Фейсбук.
Станах рано и си направих медитацията пред Бамбука, Салвията и Черният Оман.
Това е зараждащ се живот и ме вдъхновява!
Приятен ден!
С Уважение, дядо Кольо.



Успешен /изборен/ ден и за теб, Дядо Кольо!
цитирай
6. diadokolio - Благодаря Ви!
13.05.2013 07:24
Добър да е денят Ви, Уважаеми Христо Минчев!
Да, гласувах рано и се прибрах в градината!
Трудно било?
Да, трудности има и с премахването на пленелите, но не се плаша, защото ще съм търсен.
Думите са интересно нещо, но всички пипат и си избират харесаното от тях, не мъгла и заблуда, а реална помощ, ако са смели да вземат живота си в техните ръце.
Често чета, за мрънкане срещу лекарите, което били длъжни, за техния неразумен живот.
Нищо не казвам и не предлагам, пускам ги в градината и ако знаят какво искат им го давам, но не и да ги убеждавам, да са се потрудили и прочели, защото мислите им са техният проблем и тревичките са безсилни, ако не променят мисленето си!!!
Приятен ден!
С Уважение, дядо Кольо.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: diadokolio
Категория: Изкуство
Прочетен: 458387
Постинги: 251
Коментари: 403
Гласове: 1378
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930