Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.12.2015 08:28 - Здрав и щаслив ли?
Автор: diadokolio Категория: Изкуство   
Прочетен: 2158 Коментари: 2 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Добър да е денят Ви, Уважаеми Знаещи и Можещи!


 

Уважаеми приятели! Измина месец от споменаването на водата. Време е за равносметка, математика и обобщение, преди да продължа? Предстои ни решаването на система от три неизвестни с три уравнения? Кои са трите неизвестни? Те са:- X/мислите ми/; Y/думите ми/ и Z/действията ми/!!! Какво търсим в текстовата задача? Търсим стойността и заряда на често използваното пожелание-"Здраве и Щастие", нали? Защо не си пожелаваме-"Здраве или Щастие"? Защото "И" предполага, че пожелаваме двете думи, като положителни, а "ИЛИ" предполага, че поне едното ще е положително? Сега да се погледнем и в следните изречения:- " Да са позитивни :- X/мислите ми/ и Y/думите ми/ и Z/действията ми/!", а променено ли е изречението:- "Да са позитивни:- X/мислите ми/ или Y/думите ми/ или Z/действията ми/!"??? Защо да си губим времето в някакви детайли:- "И" , "ИЛИ"?

Защото сме различни от растенията- слагаме семето и то да си пониква или животните- раждат, но малкото става само и засуква! Ние се раждаме безпомощни и цяла година се лутаме в мислите за собственото ми захранване и смяна на памперса, но X/мислите ми/ бушуват, дали ще ме изоставят. После разбирам, че родителите ми не са доволни от моят рев и чакат второто неизвестно- Y/думите ми/- настояват да чуят думите:-"мама", "тати", "баба" и ....Минава година и започват да ме тормозят, а аз искам да си пълзя и да си се търкалям в креватчето, като се появява и третото неизвестно- Z/действията ми/- проходилката и тормоза, че трябвало да пазя равновесие и да ходя прав??? Да, звучи добре, но тук идват и страшните, стресиращи и плашещи ме думи:- "Не пипай", "Не дърпай", "Не бъркай в контакта" и ....................??? Какво стана? Нали ми се радваха, а ми забраняват да действам и да проучвам заобикалящото ме неизследвано от мен? Хранят ме и ми се радват, че съм си изял всичко, за да съм здрав, но ми забраняват щастието, когато се упражнявам в действието си с бутане и прочитане на предметите, като ги слагам в устата си, защото съм щял да се задавя???

Какво стана със системата от три неизвестни с три уравнения? Забраните към моите опознавателни действия се превръщат в отрицателни мисли-"навярно не ме обичат и все ми се карат". После се научавам да използвам думите и кое е най- лесно? Най- лесно е да печеля внимание, като споменавам- "боли ме коремчето", "боли ме зъбчето" и.....защото веднага обръщат плочата и се обръщат загрижено към мен, което ми остава спомен за цял живот-"когато си взема болничен, тогава ще ме забележат и обгърнат с мило внимание, може би???"???

Стоп!!! Внимание!!! Това е капан, в който се вкарвам и мозъкът ми помни, че щом се появи стресова ситуация, веднага трябва да задейства и здравословен проблем. Защо Ви отнемам от времето и Ви занимавам с моите мисли? Защото го правех 30г., когато се срещах с новите петокласници. Учителството ми е призвание, а не професия! Във всеки клас си водех личен дневник и всяко дете влизаше със собствените си неизвестни:-X/Защо мисли така?/, Y/Защо използва такива думи?/ и Z/Защо действа така?/??? Защо го правех ли? Защото ми беше приятно в час, но не заради материала, който им поднасях, а за да съм им полезен и да ги възпитавам, като разкриващи потенциала си, а не възпроизвеждането на формули! Защото родителите им се грижат за здравето им, а аз ги тласкам към щастието, за да разкриват Себе Си и да са търсещи, като изтрия спомена:-"боли ме коремчето", "боли ме главата" и ......, а да мислят и подбират думите, които да ги тласкат към действия!!!

Да, аз съм от самонадеяните дядовци, защото съм здрав и щастлив! Защо ли? Защото пуснах децата си в дълбокото и се протягах, когато глътнеха повече вода, изслушвах ги, но пак ги връщах в дълбокото! Защото здравето е някаква подробност, но щастието  в откривателството на Себе Си е вдъхновяващ полет, който прилича на основния елемент в споделяната книга- ВОДАТА! Какво прави водата? Тръгва от извора и се спуска, но среща прегради и си вдига нивото, за да прескочи препятствието, нали? Това е и с живота ми, но и с живота им, а и с живота на 4-те ми внучета! Винаги ще има препятствия и непознато, но няма нужда от:- "боли ме коремчето" или........., а спиране, събиране на нужната информация, вдигане на нивото с нужното познание, обличането му в думи и престъпване към действие! Защо съм многословен ли? Защото вярвам в ЩАСТИЕТО! Което е плод на: Позитивните ми мисли+ Правилно подбраните ми думи+Създаващите ми действия!!! Благодаря Ви, за отделеното време! Бъдете Здрави и Щастливи!
С Уважение, дядо Кольо!

 




Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. bromdan - Привет
09.12.2015 14:02
Радвам се че отново споделяте с нас, чакам с интерес всеки пост!
Поздрави и бъдете Здрав!
цитирай
2. diadokolio - Благодаря Ви!
10.12.2015 09:59
bromdan написа:
Радвам се че отново споделяте с нас, чакам с интерес всеки пост!
Поздрави и бъдете Здрав!

Благодаря Ви, за добрите Ви думи!
С Уважение, дядо Кольо.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: diadokolio
Категория: Изкуство
Прочетен: 455771
Постинги: 251
Коментари: 403
Гласове: 1378
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031