Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.06.2011 08:30 - Грешно ги разбирам или ме лъжат?
Автор: diadokolio Категория: Изкуство   
Прочетен: 1218 Коментари: 4 Гласове:
3

Последна промяна: 29.06.2011 09:09


Добър да е денят Ви,
Благодаря Ви, за предлазполагащия към размисъл материал!
Темата за лъжата, украсената истина или недоисказаната истина е трудна и индивидуална.
Още с порастването ни се сблъскваме с окрасената истина за щъркела, подаръците и "Като пораснеш ще разбереш!".
Винаги заставаме пред човек, а в главата ни се "върти" въпросът-"Ще ни разбере ли?", "Какво точно да кажа, за да не ме засипва с въпроси?".
Много е трудно общуването.
Можем да се поучим от децата???
Често съм се сблъсквал с -"...боли ме корема...", "...паднах и имам рана...", "...искам вода..." и т.н..
Случвало ми се е и дете, което си скъсва презрамката на раницата, за да спра групата и му обърна внимание, а и цялата група да е вгледана в него.
Можем да пренесем и детските "лъжи" при големите.
Всичко е сиво, рутинно и безпроблемно. Нужна е тръпка и промяна, но нямаме сили, за да убедим хората до нас.
Всички сме абсолютно различни, но предполагаме, че нашите добри намерения ще са възприети?
Примерно- "...обзаведох си прекрасно кухнята..."- появяват се гостите и виждат печката в средата на стаята, масата е в ъгъла, а столовете в другия ъгъл.
Дали е лъжа?
Не, не е, а е индивидуалност!
Повечето хора са привърженици на подражанието, правилата и съобразяването, но живота се променя от нестандартните, които експериментират и проверяват вижданията си към изказване на окрасени изречения, като преценяват реакциите.
Тук сме хиляди четящи и пишещи, но с различен поглед за съществуването си и общуването с околните.
Аз съм този, който може да бъде излъган. Моя е вината, за да ми поднасят лъжи, защото съм проблемен.
Това е моето разбиране и проверявам първо себе си, а после обвинявам събеседника в лъжа.
Това ми е спестявало проблеми при лагери и екскурзионни летувания, а сега го "изследвам" при внуците.
Винаги тръгвам от въпроса- "Защо ме излъгаха?", а после и към проследяване на истинската причина, която отстранявам, а си спестявам обвиненията и сърденето, защото с действие или бездействие съм предизвикал лъжата.
Пример-поканих роднини за хубаво прекарване на почивните дни, заслах поляната с черги, приготвих питиета и ястия, разположих възглавници...
Две от семействата си тръгнаха с думите- "...ти ни излъга с предложение за хубаво, а няма столчета и чадъри, само трева и буболечки......".
Да, може и да съм лъжец, но близостта с природата ми е виждането за хубаво.
Пак опираме до ситуацията, кой е чуващия информацията.
Често чуваме думата "богатство".
Обвиняват ме в лъжа, че употребявам думата "богат".
Да, богат съм, защото съм здрав и се радвам на четири внуци, а предметите ме разсейват.
Може и да не съм прав за околните, но съм щастлив с възможността да помагам в израстването на четири живота.
Приятен и добротворен ден!
С Уважение, дядо Кольо. 



Тагове:   лъжа,   после,


Гласувай:
3



1. анонимен - украсена
29.06.2011 08:52
оправи го и изтрий коментара
цитирай
2. diadokolio - Благодаря Ви, за коментарите Ви!
29.06.2011 09:17
Добър да е денят Ви,
Да, различни сме и трудно се справяме с различно казаната истина.
Вярвам, че има нужда от премълчаването и!
Приятен и добротворен ден!
С Уважение, дядо Кольо.
цитирай
3. анонимен - Не ти ли се струва,
30.06.2011 11:09
че лъжата е заложена у човека и всички лъжат?
цитирай
4. diadokolio - Да, тя е и оцеляване!
01.07.2011 06:30
Добър да е денят Ви, Уважаеми Полигор!
Първо Ви благодаря за добрите думи във Вашия пост, за коментара ми!
Нямам много отговори за въпросите от ежедневието, а и кой съм, за да давам обобщения.
Приемам, че човека е част от живота на планетата, но е единствения, който е в състояние да я взриви.
Всяко растение, всяко животно, всяка птица и всяка риба, си определят територия, но са в хармония с околните, а егоиста човек, си разчиства терен и разгонва останалите видове.
Самозалъгва се, че предметите и удобствата са гаранция за щастие, но умира, а дълго се възстановяват раните от дейността му.
Постоянно ни заливат с реклами, които ни облекчават, спестяват време и разстояния, но това е ръжа, която приемаме и губим имунитет.
Няма да прекалявам с думите, всички сме различни, а аз избрах поуките от заобикалящата ме природа.
Ползотворен ден!
С Уважение, дядо Кольо.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: diadokolio
Категория: Изкуство
Прочетен: 458581
Постинги: 251
Коментари: 403
Гласове: 1378
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930