Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.07.2011 07:25 - Урокът на мравката, за да съм себе си!
Автор: diadokolio Категория: Изкуство   
Прочетен: 1025 Коментари: 1 Гласове:
4



Добър да е денят Ви,
Благодаря Ви, за подтикващия материал-"да бъда себе си"!
Не е лесно. Задавах си, а и продължавам да си задавам въпроси. Защото ситуациите се променяха и отговорностите с тях са различни.
Когато споделих за бъдещ брак, дядо ми ме заведе в парка и ме накара да вземе пръчка. Седнахме до едни храсти и той ми каза-"...ще направиш нещо и след половин час ще видим резултата...". Показа ми мравуняк и ме накара да го разровя с пръчката. Разрових го, разговаряхме и след половин час погледнахме мравуняка, беше построен и заличени щетите.
Попита ме-"...готов ли си да бъдещ част от цяло, готов ли си да съградиш разрушеното, преди да тръгнеш да отмъщаваш за стореното...?".
Запомних урока!
От древността са трупани, като мравките, много знания за раждащият се нов човек с предположения за неговото бъдеще и подхода към него за възпитанието му.
Правили са го с мен, а и аз го правих- "прощапулник".
Зададох си въпроса- Какво се търси с този ритуал, а има ли парченца от мозайка, които могат да се подредят и да подтикват към щастлив живот?.
Кои са константните величини, които ни съпровождат до смъртта?
Ние не сме от инкубатор, а с известно родословно дърво, което има характеристика в кръвта ни, която не се променя и е много важна при произшествие за кръвопреливане или кръводаряване. Такава е и датата ни на раждане.
Не е лесно с всичките 1512 страници, но е начало за тръгване, което да проверим в конкретни ситуации, да си запишем разочарованията, които да не повтаряме.
Поемаме храна, а тя отразява ли се на кръвта ни, кръвта ни влияе ли на мислите ни, мислите ми променят ли постъпките ми?
Кога съм себе си и кога съм под чуждо влияние?
Това бяха въпросите, за да съм родител, а сега са, за да съм дядо в новото забързано време. Вече съм "въоръжен" с таблиците за техните предразположености и им предоставяме техни занимания, а не наши амбиции.
Така го разбирам-"бъди себе си". Важен е материала, от който ще изработя сап за брадвата, метал за чука, плат за зимна дреха.
Да, възпитание, образование, напътствия, коригирания, но към кого?
Приятен и добротворен ден!
С Уважение, дядо Кольо.



Тагове:   Инкубатор,   чуждо,


Гласувай:
4



1. анонимен - благодаря!
02.08.2011 16:53
благодаря!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: diadokolio
Категория: Изкуство
Прочетен: 458738
Постинги: 251
Коментари: 403
Гласове: 1378
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930